در مسیر زندگی

فرق نمی کنه که گودال آب کوچکی باشی یا دریا٫ زلال که باشی آسمان در تو پیداست.

در مسیر زندگی

فرق نمی کنه که گودال آب کوچکی باشی یا دریا٫ زلال که باشی آسمان در تو پیداست.

پول بهتر است یا ثروت؟!!!

 

یادمه توی دوران دبیرستان موضوع انشای ترم آخرمون این بود علم بهتر است یا ثروت ...وقتی دوستم از سر جلسه امتحان امد بیرون من روی چکنویسش نگاه کردم دیدم نوشته پول بهتر است از ثروت!!... و اینو تا آخر هی تکرار کرده بود من از خنده مرده بودم... خودش تازه متوجه شد و رفت به دبیر مربوطه گفت چه اشتباهی کرده و اونم ازش پذیرفت... 

حالا نمی دونم پول بهتره یا ثروت؟!!!...  

یک دوست داشتم توی دوران دبستان نمی دونین که چه دختر نازی بود متین ٬سنگین ٬نجیب٬برعکس من که حسابی شیطون بودم افتاده و مهربون...بعد از پایان دبستان دیگه ندیدمش تا اینکه یک روز توی آلبوم عکس های خانوادگی مادر همسر عکسشو دیدم و فهمیدم با هم فامیل شدیم از اینکه یک دوست قدیمی را پیدا کردم کلی ذوق کردم...اما اون دیگه مثل قبل نبود..گرم نبود صمیمی نبود...  

چند روز قبل فهمیدم زندگیشو رها کرده و رفته تنها فرزندشو گذاشته و رفته ..همسرش یک کارمند ساده بود که گاها با ولخرجی ها و تجملات گرایی خانم شاید نمی تونست پس انداز چندانی داشته باشه و وقتی خانم از سهم خانه پدری همسرش مبلغی پول به دست میاورد (اینجا رسم است از خانه پدر شوهر یک دانگ یا بیشتر به عروس داده می شود که این خانم با دریافت این پول که پدر همسر بهش داده تا با این پول بتونن یک واحد آپارتمان بخرن) میگذارد و میرود ..میگوید این زندگی پیش رفتی ندارد... 

 

من و همسر و عماد سر سفره نشستیم و من دارم جریان را تعریف میکنم . از همسر می پرسم یعنی پول اینقدر ارزش دارد...همسر در کمال پرویی میگوید :بله 

عماد هم میگوید پول خیلی مهم است. 

میگویم اینقدر مهم که آدم بچه اشو بذاره بره؟؟!!! 

به عماد میگم مثلا اگه به من بگن بین یک گونی پول  و عماد کدام را انتخاب میکنی من تو را انتخاب میکنم نه پول را... 

کمی به فکر می رود 

بعد بهم میگه من از بین گونی پول و مامان ..مامان را انتخاب میکنم(البته ممکنه بعدها نظرش عوض بشه ها..) 

مدتی بعد میاد توی بغلم می شینه و آرام توی گوشم میگه مامان منو انتخاب میکنی یا پول را؟!!! 

آروم بهش میگم: من بی تو می میرم ... 

 

 

نظرات 23 + ارسال نظر
یک دانشجوی پزشکی چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:18 ق.ظ http://manopezeshki.persianblog.ir/post/585/

آنی جان ناراحت نشی ای کاش جلوی بچه این حرفها رو نمی زدی.چون تا یه مدت دغدغه اش می شه مثلا اگر دو تا گونی پول باشه چی و.... بچه ان دیگهدر مورد اون دوستتون هم من نظری در موردش ندارم ولی خودم می دونم که آدم دل رحمی هستم

سلام عزیزم
بذار بچه یاد بگیره واقع بین باشه

زندگی جاریست.... چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:44 ق.ظ

سلاااااااااااااام
پول خیلی مهمه ولی همه چیز نیست ! با پول این روزها علم هم میخرند!!! ولی عزیزان آدم نه با پول و نه با هیچ چیز دیگه ای قابل مقایسه نیستند !! پول رو میشه بدست آورد ولی عزیزی که رفته رو نمیشه هیچ جوری دوباره بدست آورد!!

سلام
در اینکه پول شرط لامز برای زندگی است شکی نیست
اما وقتی در رفاه نسبی به سر میبری میشه بدون پول بیشتر هم زندگی کرد
مثلا جای هیوندا سوار پراید بشی
با این جمله آخر به شدت موافقم گاهی ادم حاضر همه چیز را بده و عزیزش برگرده

×بانو! چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:04 ق.ظ http://x-banoo.blogfa.com/

سلام عزیزم

خیلی باحال بود پول بهتر است یا ثروت!؟

نمیدونم این خانوم واسه پول زندگیشو ول کرده و رفته یا اینکه مشکل داشتن و خواسته اینجوری تلافی کنه ولی پول واقعاً خوشبختی نمیاره. به اندازش خوبه ولی تنها دلیل خوشبختی نیست...

سلام عزیزم
به نظر من که ثروت بهتر از پول است
تا آنجا که من میدونم شوهرش مرد خیلی خوبی بود
بچه اشون هم واقعا دوست داشتنی بود
نمیدونم...

محبوبه چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:05 ب.ظ http://yaghootekabood2.mihanblog.com

مردم چه دلی دارن..چه بی خیال بوده مادره

یعنی بعضی ها دل ندارن...یا شاید هم فقط دنبال دل خودشون هستن

وبلاگ نیوزآذربایجان چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:43 ب.ظ http://azarbaijanlilar.blogsky.com/

باسلام
وبلاگ شما درلینکباکس وبلاگ نیوز آذربایجان درزیرشاخه وبلاگ های ورزشی
ثبت گردیده است ازاین تاریخ کلیه اپلودهای جدیدشما بطور اتوماتیک درصفحه اول پست وبلاگهای به روز شده در24 ساعت گذشته که درساعت13ظهر به روز میشود درج خواهدشد .این پیام جهت اطلاع شما ارسال شد میتوانید لینک وبلاگ نیوزآذربایجان رادروبلاگ خود قراردهید تا از سایرخدمات وبلاگ نیوز آذربایجان از جمله لینک مصور ومرورپست های دوستان که هرروز ساعت 6 عصر به روز می شود..نیزبهره مند شوید .
درارسال لینک وبلاگهای مفید دوستانتان همکاری کنید
پایدارباشید[گل][گل][گل].

سلام
ممنون

وبلاگ نیوزآذربایجان چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:47 ب.ظ http://azarbaijanlilar.blogsky.com/

باعرض معذرت وبلاگ شما درزیرشاخه ادبی ثبت گردیده که اشتباها ورزشی قیدشده بود
پایدارباشید

9 چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 05:54 ب.ظ http://mydreams999.blogfa.com

یاد دیالوگ اتی تو بوتیک افتادم
" پول خوش بختی نمیاره ولی بی پولی حتما بدبختی میاره"
منم از پول بدم نمیاد ولی یه چیزایی هست که هیچ وقت نمی تونه جاشو با پول عوض کنه
خانواده , سلامتی, زمان و ...
البته هرکی نظر خودشو داره شاید به نظر دوست شما پول جای این چیزا رو بگیره
شایدم اونقد شوهر و بچه شو دوس نداشته که با پول عوض شون کرده
شاید...

بدون شک بی پولی بدبختی میاره
اما این مورد ما خیلی هم بی پول نبودن
فقط سرعت پیشرفت خانواده کند بوده اونم شاید تا حدودی به علت مدیریت ناصحیح خانم بوده
شاید...

مرجان چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 06:04 ب.ظ

سلام آنی
چقدر آدم میتونه سنگ دل باشه آخه؟
من این آدم به این بزرگی رو نتونستم رها کنم(یادته کی رو میگم؟)بعد چطور یه مادر پاره تش رو رها میکنه.طفلی اون بچه

سلام عزیزم
خیلی...
آره یادمه
چی بگم؟!!!

دکتر نفیس چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:33 ب.ظ http://drnafis.blogfa.com

پیشرفت نداره ؟‌
(چه رسم جالبی و منطقی ای )

خوب نداره دیگه...
هر روز به رسم جدیدی بر میخوریم

خودنویس چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:56 ب.ظ http://www.jamedadiyeman.blogfa.com

یه مدته بابام ازم ناراحته به خاطره درس نخوندنم دار به خاطره ناراحت بودنش دق میکنم بابام و مامانم نباشن پول میخام چی کنم ؟

خوب درس بخون تنبل بازی در نیار دیگه
بدون عزیزان زندگی رنگی نداره

حامد جمعه 19 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 05:57 ب.ظ

درود
خوبید؟
دوستتون آدم جالب و صادقی بوده !
همچنان از خوندن عماد نوشتاتون لذت می برم!
راستی نگاه عماد تو اولین عکس سیزده بدر فوق العادست !از اون نگاه هایی که مختص بچه هاستو ...

درود
ممنون
واقعا این صداقتش منو کشته
اما بی شوخی اینم صفت بدی نیستا آدم با خودش و خواسته هاش صادق باشه و بی خود از خود گذشتگی نکنه
مختص بچه است و...؟!!!

[ بدون نام ] جمعه 19 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 06:17 ب.ظ

مختص بچه است ، پاک و نجیب و صادق و ... و آدم با دیدنش دیگه تحمل نگاه های بزرگا براش سخت میشه !

کاش همیشه نگاهش همینجوری بمونه

خانم دوری شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:40 ق.ظ

بعد یک عمر ارمان گرایی اینجانب به این نتیجه رسیدم که پول خیلی خیلی بهتر از ثروتمی باشد و البته مثالهای مستند هم از در و دیوار نمایان است . این بود انشای من .
البته درمورد بچهها موضوع از اساس فرق می کنه . بچه ها رو نه با پوب بلکه با هیچ چیز توی این دنیا نمیشه عوض کرد . حتی یه گونی الکاس تراش خورده .

البته که پول مهم است
اما بچه و سلامتی از همه چیز مهم تر است

مریم شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:07 ق.ظ http://saghf.blogsky.com

خدا حفظش کنه
گریه کردم
گونه هام خیس شد چون احساستو با تمام وجودم حس کردم

ممنون

احمد شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:06 ب.ظ http://elbowroom.blogsky.com

سلام.

یاد اون روزا به خیر.

البته آدم‌ها با انسان‌ها تفاوت دارند(!) و بنابراین در چنین موقعیتی، بعضی پول را ترجیح می‌دهند و بعضی فرزند و همسر را.
امیدوارم که شما همیشه خانواده‌ای گرم و صمیمی باشید.

... و صد البته از نظر علم اقتصاد، ثروت بهتر از پول است.

سلام
واقعا بخیر
در مورد همسر نظر خاصی ندارم
ممنون
مگه ثروت با پول فرقی هم داره؟

دیادیا بوریا یکشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 06:45 ب.ظ

سلام
ها ها ها
من جناب همسر رو می فهمم
و ترس شیرین عماد جان رو .....
خب راستش من خیلی وقته به این نتیجه رسیدم که ثروت بهتره ولی دیر شده انگار

سلام
منم می فهمم بد جور
ماهی را هر وقت بگیری تازه است
البته ما هم دیر فهمیدیم

آنا سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:34 ق.ظ http://www.gandom1359.persianblog.ir

اخی...حالا عماد کوچولو لابد فکرش مشغول شده که شایدشماپول رو انتخاب کنید...

نه خدا را شکر بچه ها زود فراموش می کنن

elnaz سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:48 ب.ظ http://justiceways.blogfa.com/

سلام خانومه آقای ربولی
جهت عرض ارادت خدمت رسیدیم

دنیای فرزندان ما آنقدر پاک و ساده و بی آلایش هست که فقط برای اینکه لحظه ای به والدین بفهمانند که به ثانیه ثانیه محبت و توجه مان نیاز دارند دست به هر قیاسی می زنند ....

خوشحال میشم به منم سری بزنید

سلام
ما که از محبت دریغی نداریم
حتما

elnaz چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:28 ب.ظ

سلام مجدد
برای عرض پوزش خردمت رسید
ظاهرا کامنت گذاشته بودید
چون نزدیک امتحان ها و ازمون ها می شود سیل سوالات حقوقی دوستان ه مزیاد میشود ان هم به صورت خصوصی مثل اینکه نظر شما را اشتباها با نظر دوستان حذف کردم
باز هم پوزش می طلبم دوست من

سلام
اشکالی نداره پیش میاد

باور تلخ و خاکستری پنج‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 06:13 ب.ظ http://mahisahel.blogfa.com/

سلام

باز هم قصه قدیمی

اره خوب قبلا یه کارهای میشد با پول کرد
اما الان
با پول میشه کسی عاشقت بشه
برات بمیره
با پول میشه

رنگ ادمها رو عوض
کرد



سلام
با پول رنگ ها هم عوض می شود باور کن

نسیمه جمعه 26 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 04:04 ب.ظ

برای اون بچه آرزوی خوشبختی دارم و برای مادرش ....ما نم یدونیم گاهی برای آدم ها چه اتفاقی می افت که از این رو به اون رو می شن و اشتباهات بزرگی می کنن چون جای اونا نیستیم ..
برای تو آنی عزیزم هم آرزوهای خوب تو سال جدید دارم

شاید
ممنون

مژگان امینی یکشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 02:48 ب.ظ http://mozhganamini.persianblog.ir

نمی دانم چی بگم یعنی واقعاً فقط مشکلش پول بوده؟!

ظاهرا اینجوری بوده

مسعود شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:07 ب.ظ

سلام دوست عزیز
میدونی الان یهو یاد جمله علم بهتر است یا ثروت افتادم نصف شبی! ولی هرچی غکر کردم یادم نیومد این علم همش پول میومد ذهنم!!! بعد فکر کردم یعنی چی پول بهتر است یا ثروت بخودم خندیدم و اومدم تو گوگل سرچ کردم جمله خودمو وبلاگ شما رو دیدم باز بیشتر خندیدم ممنون.
و اینکه پول چیز کثیفیه، مگه نشنیدین چرک کف دسته از اینجا معلومه، ولی برای رسیدن به چیزای کثیف لازمه که کمی کثیف هم بشیم!!! ولی هرچه بیشتر باشه مطمعنا ختم میشه به منجلاب!
پس این چیز کثیف رو بهتره به اندازه داشته باشیم و سعی کنیم بخاطرش کثیف نشیم .
ممنون از وبلاگ خوبتان .

سلام
پول چرک کف دست است اما اگه این چرک نباشه واویلا ..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد