در مسیر زندگی

فرق نمی کنه که گودال آب کوچکی باشی یا دریا٫ زلال که باشی آسمان در تو پیداست.

در مسیر زندگی

فرق نمی کنه که گودال آب کوچکی باشی یا دریا٫ زلال که باشی آسمان در تو پیداست.

روز کودک

 

وقتی کودک بودم
زمین همین زمین بود
وآسمان همین
شگفتا اما پر از پروانه
وشیشه ی هر پنجره خورشیدی داشت ولبخندی
هوای باغچه بهترین صبحانه بود
همه چیز ازلی
همه چیز ابدی
بابا تاهمیشه بابابود
در کودکی بزرگی تنها به بلندا بود
ومهربانی به لبخند

                                                    (موسوی گرمارودی ) 

 

 منبع:اینجا

عزیزم روزت مبارک ببخشید با تاخیر شد 

  

 

           

         میلاد امام هشتم مبارک باد 

 

 

کارهای بد منو بشمارید

 

 امروز بازم تنها بودم. 

تمام مدت به ساعت نگاه میکنم...الان پسرم سر کلاسه...الان زنگ تفریح...الان داره نهار میخوره  

پاشم برم مدرسه ...اما جلوی خودمو میگیرم .نه بذار کمی یاد بگیره مستقل باشه. 

چند روز اول نهار نمی خورده..به معلمشون گفته بود مامانم الان نهار درست کرده سفره انداخته منتظر منه و چیزی نخورده... 

پسرک امسال  کلاس اول  و هر شب یک صفحه لوحه نویسی داره و کلی تنبلی میکنه...منم دیشب کلی بهش سخت گرفتم...یک خط کش بر داشتم و مثل معلمای قدیم بالای سرش ایستادم تا بنویسه هر جا بد می شد پاک میکردم و دوباره بنویس...مامان خیلی بدی شده بودم. 

بعد از اینکه مشقاش تموم شد بهم میگه کارای بدتو شمردی؟!!!!! 

و منو ویرون کرد... من ...کار خوب ...مگه بلدم...راست میگفت:::مدتهاست خوب بودن را فراموش کردم...تا حالا یه نگاه به کارام کردم؟؟!!! ببینم خوب دارن اصلا...؟؟!!! 

(وقتی قراره عماد پاداشی دریافت کنه باید کارای خوبش از بدها بیشتر باشد.اماکی کاراهای خوب و بد منو می شماره؟؟!! )

 

 

عماد نوشت: 

عماد:مامان آقای...(معاون مدرسه)بهمون گفت اگه بچه های خوبی باشین ما نوکرتونیم 

اما اگه بچه های بدی باشین سی دی میخورین(و با دستش اشاره میکنه و دستشو تو هوا تکان میده) 

من:سی دی نه ...سیلی 

چند دقیقه بعد امده میگه چی بود مامان لی سی می خوریم!!! 

 

 

  شعر نوشت:

این شعر را یکی از دوستان گفتن  اینقدر زیباست که دلم نمیاد فقط خودم بخونمش:   

 

 آغوشت را که وا می کنی
زمستان می لرزد از دستهای توو
هیزم هانقش زمین می شوند.

آغوشت را کنار بخاری بگذار
دلم قرص باشد

 

بابات چیکارست؟؟

 

 

کاش کسی یاد معلم‌ها می‌داد 

 اول مهری شغل پدر‌ها را نپرسند؛ 

 وقتی هنوز احترام به همه‌ی شغل‌ها را 

 و افتخار به همه‌ی پدر‌ها را یاد دانش آموزانشان نداده‌اند!  

حالا قصه‌ی چشمان یتیمی که نم می‌خورد، بماند...  

 

                                             ***

از عماد پرسیدن شغل بابات چیه؟ 

عماد هم گفته :دکتر. 

باز پرسیدن دکتر چی؟ 

گفته دکتر که مریض می بینه؟ 

گفتن میدونیم٬ دکتر چی؟؟  

عماد:خوب دکتر دیگه

 

عماد امده خانه میگه مامان بابا دکتر چیه؟ 

من :عمومی 

عمومی یعنی چی؟ 

من:یعنی می تونه همه جور مریضی را معاینه کنه و بعد اگه لازم باشه بفرسته پیش متخصص 

مامان  دیگه چه دکترایی داریم؟ 

من:پوست.قلب.داخلی.اعصاب و... 

عماد:دکتر پوست چیکار میکنه ؟؟

عماد:دکتر قلب چیکار میکنه ؟؟

عماد:دکتر داخلی چیکار میکنه؟؟؟ 

......................................................................................  

 

                                                    ******* 

 

 

متاسفانه امروز همسر مدیر مدرسه عماد تصادف کرده و ظاهرا درجا فوت کرده 

وقتی رفتم توی مدرسه دیدم اوضاع بهم ریخته است. 

ظهر که عماد را میارم خانه می پرسه مامان چی شده بود؟ 

میگم زن آقای ... تصادف کرده و مرده .

عماد:حالا از کجا براش یک زن پیدا کنیم؟؟ 

 

 

دلتنگ توام

نمی دونم چرا پاییز و شروع مدرسه ها با هم است 

دلتنگی پاییز ٬جدایی و  تنهایی 

پسرک به مدرسه میرود 

نهار را هم در مدرسه میخورد 

من تنها توی خانه 

همسر هم شیفت 

 سه تنها ...!!!!